på en sommerdag

Tidligt i morges åbnede jeg døren til haven og trådte ud i den dejligste lune sommermorgen med dug i græsset, stilhed, blå himmel og sol.

Det er blevet sommer på Samsø, og det betyder en væsentlig forøgelse af befolkningstallet, beboede sommerhuse og mange mennesker, cykler og biler.

Så jeg besluttede at gå tur med Tilda midt på dagen til havet ved Vester Made og gennem skoven, hvor der som regel er få mennesker.

DSCN1475

Sådan var det også i dag. Et par bedstemødre gik tur med 3 glade børn på vejen derud, så Tilda fik megen kæl og klap af de tre børn. Ude ved havet tog en kvinde solbad på stranden. Det var alt.

På hjemvejen gennem skoven var der en velsignet baggrund af stilhed i skoven, hvor de eneste lyde var fuglenes sang, Tildas åndedræt og mine egne fodtrin.

Men selvom det er sommer og skønt at være ude, så nyder jeg alligevel at være indendørs indimellem og sidde og pusle ved arbejdsbordet.

DSCN2344DSCN2338

Efter en god lang gåtur har Tilda fået brugt en del af sit krudt og ligger og sover på gulvet ved mine fødder, mens jeg har ro til mit arbejde. Men hver gang jeg rejser mig og går et andet sted hen, følger hun med og lægger sig igen lige i nærheden.

DSCN2354

Her sidst på eftermiddagen, hvor solen har været gavmild med sin varme hele dagen, er min have som et dufthav af jasmin at træde ud i.

DSCN2357DSCN2359DSCN2368DSCN2373

 

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

