o’keeffe-inspiration

Læsere af min blog vil vide, at jeg er meget fascineret af nærbilleder af blomster.

Hvad jeg vist aldrig har fortalt er, at denne fascination stammer fra og er inspireret af Georgia O’Keeffes fantastiske malede forstørrelser og nærbilleder af blomster. Hvis du ikke kender hende så prøv at se her: https://en.wikipedia.org/wiki/Georgia_O’Keeffe

For årtier siden dukkede O’Keeffes malerier op i min verden, og jeg læste med stor interesse biografien om hendes liv som maler i New Mexico. Og da jeg begyndte at fotografere for få år siden blev nærbilleder min særlige interesse.

Her til morgen har  jeg været på en morgenvandring i haven med mit kamera og fotograferet blomster, både dem der er mange af og dem, hvor årets første netop er sprunget ud her til morgen.

De sidste skal blive de første, så her kommer årets første i min have:

DSCN2491DSCN2516DSCN2496DSCN2488DSCN2526DSCN2527

Og her nogle af dem, der blomster flittigt blandt andet i krukkerne foran huset:

DSCN2502DSCN2525DSCN2519DSCN2523DSCN2529DSCN2530DSCN2532

Må din dag blive blomstrende.

 

Dette indlæg blev udgivet i Foto. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

