lampeprojekt i skoven

Sidste jul forærede jeg vennen i skoven en gave i endnu ikke manifesteret fysisk form: En høj, håndlavet lampe til stuen.

I vinter producerede jeg den store stak håndstøbte papirark med indstøbte plantedele til lampen.

I foråret blev det rustne jernnet (rionet) til lampens skelet indkøbt og klippet i paneler, og så gik arbejdet på pause, mens jeg var hjemme på Samsø.

I går var tiden kommet til at genoptage arbejdet med lampen. Vennen i skoven ryddede plads til lidt værkstedplads til mig på den overdækkede terrasse, der også fungerer som udendørs bryggers. Efter at han havde givet en hånd med ved at fjerne alle endestumperne med vinkelsliberen, samlede jeg skelettets 5 paneler to og to ved at vikle metaltråd ned langs siderne. Et panel ad gangen blev viklet på til det sidste panel blev fæstnet i begge sider, og det 5-kantede skelet var samlet.

DSCN2786DSCN2787DSCN2798

I dag er tiden kommet til at klæbe papirarkene på skelettet, et ark ad gangen oppefra og ned på hver af de 5 sider.

DSCN2800DSCN2804

Og Tilda, der bliver 10 måneder i dag, holder mig som altid ved selskab og ligger under bordet der, hvor jeg står og stryger lim på papirarkene.

DSCN2802

 

Dette indlæg blev udgivet i I det kreative værksted. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

