en gave til Tilda

I går kom der en stor pakke med posten. Den var til Tilda fra en ven.

Hun fulgte meget interesseret med i at åbne papkassen og se på indholdet og gjorde alt, hvad hun kunne for at hjælpe til. 😉

I kassen var der den fineste cykelkurv til hunde med trådnet, så hun ikke kan hoppe ud.

Jeg præsenterede kurven for hende med stor begejstring i stemmen, så hun var helt overbevist om, at den var til hende og meget spændende. Hun syntes, det var fint og sjovt at komme op og sidde i kurven den ene gang efter den anden. Kurven stod længe på gulvet i stuen, så hun kunne blive fortrolig med den, inden jeg stillede den ud i bryggerset.

0409201510457

Denne præsentation har fået hende til at logre med halen og snuse glad til kurven, hver gang hun har fået øje på den, og hun har vist, at hun gerne vil op i den igen.

I dag har regnen øset ned hele formiddagen, så det har ikke været vejr til at cykle, men over middag klarede det op inden næste byge, og tiden var kommet. Kurven blev spændt fast på bagagebæreren på min cykel, og Tilda kom op i den. Det tog hun helt roligt og så ud, som om hun spændt ventede på, hvad der nu skulle ske.

Jeg bor for enden af en lukket grusvej, så det første stykke ud til asfaltvejen trak jeg cyklen, så hun kunne vænne sig til bevægelserne og bumpene, mens jeg kunne snakke med hende og se hendes reaktion. Hun var bare rolig og tillidsfuld.

0509201510462

Den første lille cykeltur frem og tilbage på vejen var helt rolig og uproblematisk. Hun sad bare der bagved mig og kiggede sig omkring med blæsten i hovedet.

Sikke en herlig gave og udvidelse af vores muligheder. Nu kan vi cykle rundt og gå tur andre steder længere væk uden at skulle tage bilen.

I morgen skulle det blive cykelvejr, så skal Tilda og jeg på eventyr. 🙂

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

