inspiration

I disse dage strømmer inspiration ind i min bevidsthed.

Inspirationen banker på i form af tekster, der er klar til at blive skrevet. Som teksten “Skriverummet” den anden dag.

Den dukker op som en idé til og løsning på, hvordan jeg kan imødekomme manges opfordringer til at vise mine arbejder frem for andre.

hvid tomhed

Det er ikke tid til en større udstilling. I stedet for vågnede jeg i går morges op med en inspiration til at invitere venner og bekendte til “Kunstbogcafé” 4 søndag eftermiddage her i mit hus, hvor jeg vil lave tableauer rundt omkring i huset med mine bogværker, som gæsterne så kan bladre i, kigge på eller fordybe sig i, helt efter deres egne ønsker. Og så skal der naturligvis være kaffe og kage, som i enhver anden café.

Inspirationen kommer også i form af dagens ord, som jeg bliver givet, og hvor der gemmer sig en lille tekst bag. Dagenes tekster bliver nummereret men uden dato, for tidspunktet for dagen og dens ord og dermed datoen er ligegyldig. Nummereringen viser blot rækkefølgen af ordene og deres tekster.

Dagens ord:

 

Dag 2

Humor

Humor er dagens ord, og jeg mærker, hvordan alvoren strammer i ansigtet.

Husk humoren og lad dig ikke fange ind i alvorens blindgyde, hvor det uvirkelige gøres virkeligt.

Husk Kvindeklovnen, der sprudler af glæde og latter, som danser og hopper let over jorden.

Lad dig ikke trække ind i alvorens mørke korridorer, hvor du slæber dig afsted med blytunge skridt, kraftesløs og uden at kunne finde døren ud.

Fortab dig ikke i det, som kommer og går, men løft dig op, spred dine vinger og dans over verden.

Lad latteren rense luften og sindet som iltbobler i vand, lad den rulle som kaskader af livgivende regn.

Husk humoren, letheden og glæden, der bærer dig uskadt gennem ild og vand.

Smil og vær glad. Det har du Al Livets grund til at være.

Kvindeklovn 004

Dag 3

Ømhed

Ømhed lyder dagens ord og dermed opfordring.

Ømhed er noget man viser andre. Det er kærtegn, opmærksomhed og lydhørhed.

Ømhed er at give en anden plads til at være sig selv og til det, som giver den anden glæde.

Ømhed er udtryk for kærlighed. Kærlighed der strømmer ud gennem hjertets åbne dør og omslutter og løfter den anden.

Ømhed er udtrykt kærlighed.

Når jeg holder ømhed tilbage, kan jeg ikke kende mig selv, fordi jeg ikke udtrykker det, jeg ER.

Jeg tager glad og taknemmelig imod enhver inspiration, der falder som appelsiner i min turban, og nyder at være i og flyde med i det flow, det giver i den kreative strøm.

 

 

Dette indlæg blev udgivet i Dagens ord, Hverdagsliv, I det kreative værksted, Tanker om ..., Tekst. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

