ved arbejdsbordet

Så er det blevet tid til at sætte gang i det kreative værksted igen efter Kunstbogcaféen.

DSCN3650

Jeg har fundet gamle papirark frem af gemmerne. De skal blive til sider i to nye bøger til at lave mixed media/art journal i.

Nogle ark stammer fra en skitseblok i et stort format. Papiret er glat og giver et fint format, når arkene bliver foldet til sider.

Andre ark stammer fra min svigerfars bogbinderi. Det er årtier siden, bogbinderiet lukkede efter hans død, og jeg fik en del materialer derfra. I mine gemmer har jeg stadig meget tilbage af forskellige typer papir og store stykker læder og skind.

DSCN3652

Disse store ark er blevet gulnede og falmede og lidt bløde i det med tiden, og de kan passende bruges i en bog, hvor jeg arbejder videre med fokus på at slippe pænheden og at eksperimentere, lege og arbejde frit.

Når alle siderne er fundet, foldet og gjort klar, er det tid til at finde ud af, hvordan omslaget og bindingen af bogen skal være. Genbrugspap til de gulnede ark kunne være passende. Bogen med de glatte, hvide ark har endnu ikke fundet sit omslag i min bevidsthed.

Jeg nyder at være i gang igen efter en pause, at lade hænderne arbejde og at lade idéerne dukke op til bevidsthedens overflade. Og Tilda holder mig ved selskab som altid. Hun har fået et kødben at gnave i, så hun også har noget at beskæftige sig med.

DSCN3654

Der er arbejdsperioder, og der er pauser. De er en del af den samme kreative helhed.

I pauserne fyldes brønden, så der igen kan trækkes inspiration og idéer op i arbejdsperioderne.

Dette indlæg blev udgivet i I det kreative værksted. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

