glædelig mandag

Efter en usædvanlig lang, god nattesøvn vågnede jeg op til den begyndende dag med lys gennem frosne tagruder. Og da jeg gik med Tilda ud på morgentur i haven, knasede det frosne græs under fødderne. Hun havde travlt med at snuse haven igennem efter de helt friske spor af det rådyr, der netop var sprunget over stakittet og var løbet over på mosen, hvor det stod og kiggede tilbage på mig.

DSCN3902

Den frosne have

Morgenen og formiddagen gik med at skrive. Først 3 håndskrevne morgensider før morgenmaden og efter indkøb, læsning og formiddagskaffen en ny tekst “Det er den første dag i resten af mit liv” til bogen “Efter faldet”, som jeg nu for alvor er gået i gang med indholdet i. Den ydre fysiske bog med sine 84 forberedte sider er jo forlængst færdig. Nu er det bogens indhold, der skal arbejdes med.

Jeg har en stak tekster liggende, som skal ind i bogen, både digte og prosatekster, og idéer til udformningen af bogens første sider har været på vej nogle dage. En del af arbejdet er at finde ud af, hvilke billeder der skal følges med teksterne.

I dag er jeg så gået i gang med bogens første sider. De er påbegyndte men endnu ikke færdige. Der mangler noget på alle sider, men hvad er endnu ikke blevet klart for mig. Men det kommer, når bare jeg er opmærksomhed og lytter indad.

DSCN3916DSCN3912DSCN3913DSCN3915

Det er skønt at være i gang.

Det er skønt at være i det indre kreative rum, hvor der både opstår tekster og billeder.

Adgangsnøglen til det kreative rum er, at jeg møder op. At jeg sætter mig ved skrivebordet, griber pennen og sætter den i bevægelse på papiret. At jeg sætter mig ved computeren og lader fingrene danse på tasterne. At jeg sætter mig ved arbejdsbordet og går i gang.

Teksterne, billederne, bogen findes allerede i tankeform uden for min bevidsthed.

Det er min opgave at lytte indad til inspirationens kreative rum og modtage dem og derefter manifestere dem i fysisk form.

En dejlig dag er ved at gå på hæld. Træernes grene står som sorte silhuetter mod en tusmørkeblå himmel.

Glædelig mandag!

Må din mandag være ligeså.

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv, I det kreative værksted. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

