hverdagsliv

I disse dage bliver jeg vækket før daggry af lyden af gravemaskiner, der begynder deres arbejde med et stort kloakeringsprojekt på Mårup Østerstrand. Arbejdet begynder ved sædvanlig tid, uanset det for tiden stadig er mørkt.

Meget passende vågner jeg så også, før det bliver lyst, og får på den måde glæde af alle dagens lyse timer.

DSCN3931

Mine dage begynder som bekendt med en stille stund efterfulgt af at skrive morgensider. 3 håndskrevne sider som bliver fyldt med det, som nu er i bevidstheden. Med disse to aktiviteter tager jeg mig selv og mit fokus i livet seriøst, hvilket er fyldt med glæde og vished.

DSCN3930

Resten af dagen er uden fast struktur, men med fast indhold i forlængelse af morgenens aktivitet. Det vil sige fordybelse i og læsning af dagens tekst i Kurset, gåture med Tilda og arbejde i det kreative værksted, det kan være at skrive nye tekster, og det er at arbejde videre med det igangværende bogprojekt.

DSCN3939DSCN3935

Nogle dage har jeg givende møder eller telefonsamtaler med en eller flere af mine venner.

Jeg trives som en fisk i vandet eller en fugl i flugt under himlen i dette liv.

Det er et stille og koncentreret liv, hvor jeg er i overensstemmelse med det, jeg er, og det jeg  vil og skal i dette liv. Jeg lever alene med min hund og tilbringer dagevis uden andres selskab, og mit liv rummer ikke en masse ydre oplevelser, så set udefra kunne det måske se kedeligt og ensomt ud, men det er faktisk et liv i fylde og glæde.

Denne overensstemmelse kommer til udtryk i en tiltagende funderet tilstand af fred, glæde og taknemmelighed.

Må også din dag og dit liv passe dig som hånd i handske.

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv, I det kreative værksted. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

