en torsdag i det kreative værksted

Dagen begyndte i langsomt tempo.

Jeg skrev mine morgensider efter den stille stund som sædvanligt, men gav mig selv fri efter morgenmaden til at slappe af og læse uden at gå i gang med at arbejde.

Allerede i aftes gik jeg i gang med at rive papir og folde sider til den næste art journal/mixed mediabog. Nu skal jeg finde ud af, hvor mange sider bogen skal have, og hvordan omslaget skal se ud.

DSCN4079

Mens jeg drak min formiddagskaffe og læste, begyndte en idé til et billed/bogprojekt at komme frem i bevidstheden. En idé, som har rumsteret nogen tid uden at blive helt klar. Jeg lagde bogen fra mig og fordybede mig i denne idé og lod den udfolde sig i mine tanker, inden jeg skrev notater om form og tekstidéer i en lille notesbog.

For længe siden fandt jeg nogle store plader krydsfiner af hårdt træ i Bauhaus i Hillerød, som jeg fik skåret ud i kvadratiske plader i 40 x 40 cm til brug for billeder eller bogprojekter. Stakken af træplader har ligget i mit værksted meget længe og ventet. Nu er inspirationen til deres brug dukket op. De skal blive til enkle billeder med en kort tekst på. Der skal laves huller i alle 4 hjørner, så de kan bruges og sammensættes på forskellig måde. De kan hænges på væggen, enkeltvis eller sammenhængende horisontalt eller vertikalt. De kan samles til en stor bog med store ringe i ryggen eller som en harmonikabog.

DSCN4080

For nogle år siden lavede jeg en stor træbog af plader, der blev samlet med tyreringe i messing. Disse ringe er flotte sammen med de hvidmalede træplader. Jeg googlede disse ringe for at finde ud af, hvor jeg kan købe dem på nettet, og gjorde en sjov opdagelse. Da jeg klikkede på billeder af tyreringe på Google kom en lang række af mine egne fotos frem. Jeg havde godt nok ikke lige regnet med, at man på nettet kunne finde mig under tyreringe.

bog af traeplader sept. 2011 009den store traebog okt. 2011 005

Sidst på formiddagen gik jeg i gang ved arbejdsbordet. Først skal alle pladerne grundes med gesso.

DSCN4085

Skønt at være i den kreative strøm og i gang med nye projekter igen.

Lyset er klart i dag, og nu er det vist ved at være tid til at gå tur til havet med Tilda, der venter tålmodigt på, at jeg bliver klar.

Må din dag være lys og tilpas.

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv, I det kreative værksted. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

