con amore – med kærlighed … notater fra stilheden

I denne tid kommer der jævnligt en tekst, jeg skal skrive. Den kommer til mig ord for ord og sætning for sætning. Jeg skal bare lytte til den stille stemme og skrive det, jeg hører. Og når det sidste punktum er sat, er det en fuldendt og færdig tekst.

Jeg elsker at skrive på denne måde og er meget taknemmelig for at blive givet den gave og opgave, som jeg opfatter, det er.

Teksterne, der har fået overskriften “Notater fra stilheden” har form som vejledning til mig, men jeg kan se af både indhold og sprogbrug, at den også er henvendt til andre, der mener at kunne bruge denne vejledning. Det kan man mærke som en genklang i sig selv.

Det er min opgave at gribe pennen, lytte og skrive og dele det skrevne med andre. Her på bloggen og på anden måde. Da titlen kom sammen med den første tekst i julen, var det klart, at disse “Notater fra stilheden” på et tidspunkt skal samles i en bog, jeg skal lave.

 

Con Amore – med kærlighed

Lev dit liv med kærlighed.

Gør dine gøremål med kærlighed.

Lad kærligheden være din drivkraft og din bærebølge.

Åbn dit hjertes dør, og lad kærligheden strømme ud og løfte alting op i lys.

Tag pen i hånd og skriv, fordi du elsker at skrive, og lad det være et kærlighedstegn om, at du ærer dig selv, og det du er.

Gør alting med lethed og villighed, og lad det oplyse din dag. Rengøring er til glæde for dig selv, du gør dit hjem rent og ryddeligt som en kærlighedsgerning til dig selv.

Sæt blomster på dit bord og tænd lys i mørket, og mærk den kærlighed, der altid omslutter dig.

Den er der for dig. Altid.

Gør dit arbejde med glæde, og lad det være din tribut til andre. Lad det være din tribut til fællesskabet, som du indgår i og har din rolle at spille i. Se det som et symbol på samhørigheden mellem dig og andre, uanset hvilke funktioner I synes at udfylde i denne verden.

Vær dig selv og træd frem, som den og det, du er. Kun sådan kan du blive set og kun sådan kan du vise, hvad du er.

Træd frem i tillid. Vær dig selv, for du har din rolle at spille i helheden, som ingen anden kan erstatte eller fylde ud. Sådan er det for alle, og du kan kun udfylde din rolle ved at træde frem og vise, hvem og hvad du er i tillid til dit Selv, som du viser og udtrykker. Vis kærlighedens ansigt i tale og gerning. Vær glad og vis, at glæden er din naturlige tilstand.

Glæde og tillid åbner døre og lægger spor at følge for andre. Vis dit sande, kærlige ansigt, der tindrer af lysende glæde og tillidsfuld vished.

Lev dit liv med kærlighed. Handl herudfra og mød alle med tillid, tillid til det, de virkelig er, uanset om de er bevidste om det eller ej. Vær bevidst for de ubevidste. Giv kærlighed til de kærlighedsløse og kærlighedshungrende.

Gå med kærligheden i verden, og lad den lyse for din fod. Lad kærligheden forme dine tanker, dine ord og dine handlinger. Sådan vil du være sand og i overensstemmelse med sandheden i dig, og sådan vil du vise andre, at det er muligt at vælge kærlighed i stedet for frygt og at tro på overflod i stedet for mangel.

Lad kærligheden og glæden lyse ud af alt, hvad du gør, og lev i fuldstændig vished om, at du er på rette vej tilbage til dit udgangspunkt, før tiden syntes at begynde.

Tag din opgave på dig con amore, og lad den oplyse din dag og dine skridt gennem resten af livet.

Dette indlæg blev udgivet i Tanker om ..., Tekst. Bogmærk permalinket.

2 svar til con amore – med kærlighed … notater fra stilheden

  1. 1annemarie siger:

    Fantastisk Ilse!! Tak for de smukke ord som var direkte til mig også. Og sådan tilbringer jeg min dag også…

Skriv et svar

