at lytte til indre harmoni

Nogen gange ligger jeg længe vågen om natten, sådan var det også i nat.

Først på natten lå jeg og kiggede op i myriader af stjerner, indtil de blev skjult bag skyer og det begyndte at regne. I fraværet af lys fra månen var der så mange stjerner synlige, at jeg ikke kunne få øje på kendte stjernebilleder imellem dem.

Blæsten buldrede om huset, og regnen trommede mod ruden over mit hoved. Men inde i rummet var der helt stille.

Jeg lå og lyttede til stilheden, der omsluttede mig, og jeg vendte længere og længere indad. Derinde var der fuldstændig stille og fuldstændig fred og ro. Et sind i fred og harmoni med sig selv og livet. Længe lå jeg og lyttede indad til denne stilhed i sindet, denne fred og ro og harmoni, der kommer af, at tankemylder og skiftende følelser af uro, mangel eller savn er ophævet og forsvundet.

Det giver en velsignet fred i sindet og en hvilen i vished om, at alt er, som det skal være, og at der bliver sørget for alt, hvad der er nødvendigt.

Det har været en stille søndag, en hviledag uden ret meget aktivitet for mit vedkommende. En gåtur ved havet er det dog blevet til.

3101201610701

31012016107043101201610706

 

I morges opdagede jeg de første gule hoveder af erantis i min have. Det er altid en glæde at se de første tegn på det kommende forår. Jeg nyder også, at det begynder at være længere lyst. I dag er dagen tiltaget med 1½ time. Det mærkes tydeligt.

DSCN4151

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

