en ny begyndelse … og nu med partner

Som jævnlige læsere vil vide, så har jeg levet et meget stille og tilbagetrukket liv meget længe. Jeg har haft brug for stilhed og fred og ro til at finde tilbage til mig selv og mit eget fundament efter en årrække, hvor jeg jævnligt var hjemmefra og optaget af udadvendte ting.

I begyndelsen af december måtte min bil køres til ophugning, og min verden indsnævrede sig endnu mere til Mårup og omegn.

Det har været som en spiralbevægelse, der førte længere og længere indad, indtil jeg nåede centrum.

Allerede da min bil fik sin dødsdom i november måned, begyndte jeg at få visioner af, at der kunne dukke en ny bil op til februar, uden at jeg dog kunne se, hvordan jeg skulle kunne finde penge til det. Men jeg ved jo, at hvis noget skal være, så findes der også en løsning, så det bliver en realitet.

Til jul modtog jeg en generøs, stor gave fra min meget omsorgsfulde og kærlige datter. En gave, der skulle give mig mulighed for at få bil igen.

Omkring nytåret begyndte jeg at få vejledning af den stille indre stemme om, at en ny begyndelse ventede forude. At 2016 bliver året, hvor jeg igen skal vende udad i et mere udadvendt og aktivt liv. Mit indre fundament er etableret, så det kan tages med ud i et udadvendt liv. Spiralbevægelsen begynder at gå udad igen.

Den stille indre stemme vejledte mig til, at jeg skulle vente til februar, hvor pengene  til en bil ville være på min konto, før jeg foretog mig noget i forhold til at søge efter en mulig kommende bil.

I fredags var pengene til en bil dukket op på min konto, og i søndags dukkede bilen op. Jeg var på nettet, da den blev sat til salg, og jeg kunne mærke, at jeg skulle handle straks, så det gjorde jeg. Allerede en times tid efter var jeg ude at prøvekøre bilen og slog til i forhold til at aftale købet.

Og i går tirsdag den 2. februar blev købet effektueret og bilen min.

Det forunderlige og for mig meget overraskende er, at det er en lille varevogn. Jeg havde jo forestillet mig, at jeg skulle have en personbil, for det plejer jeg at have, og selvom jeg ikke har brug for bagsæder og ofte har manglet plads til alt mit grej, så havde jeg ikke fantasi til at forestille mig noget andet end det, jeg var vant til.

Men den nye bil er altså en varevogn med masser af plads til mit grej, mine materialer og andet, jeg kan få brug for at transportere. Fantastisk! Her har kunstneren, fotografen og legebarnet fået den perfekte bil.

Jeg har fået en partner i mit liv, en partner der kan transportere mig ud på eventyr, rundt på øen og ud i verden. Ja, for det er en Partner Peugeot. Og som så mange gange før i mit liv, må jeg konstatere, at den løsning, der bliver skabt for mig, er langt bedre, end den jeg selv kunne forestille mig og troede mulig.

Allerede i går, da vi kørte sælger hjem, fortsatte Tilda og jeg til Ballen, hvor vi gik en dejlig tur ved havet. Skønt at hele øen igen er blevet tilgængelig, når som helst det lige passer.

0202201610715020220161071302022016107110202201610712

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv, Tanker om .... Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

