fredag i det kreative værksted

Solen skinner igen ind i mine arbejdsrum ovenpå.

DSCN4343

Udover morgensiderne har der været gang i skriverummet i dag, hvor endnu en tekst til “Notater fra stilheden” landede på papiret. Jeg oplever mere og mere, at det alene er min villighed til at møde op, det handler om, for at en tekst bliver skrevet, og ikke om inspiration. Når jeg sætter mig ned, griber pennen og vender opmærksomheden indad, så dukker der en tekst op, sætning for sætning, som jeg bare skal skrive ned. Det er min opgave at møde op, lytte og føre pennen, selve tekstens indhold bliver givet mig. Og denne tekstsamling er vejledende tekster til dem, som mærker, at de taler til dem.

DSCN4367

Den 11. træplade ligger på arbejdsbordet og er ved at finde sit udtryk, form og tekst.

DSCN4366DSCN4370DSCN4372

Jeg flyder med arbejdet og følger den indre kreative strøm frem og tilbage mellem skrivebord og arbejdsbord.

Og Tilda følger mig som altid rundt i huset og holder sig lige i nærheden.

DSCN4369DSCN4373

Lige nu, hvor jeg sidder i skriverummet nedenunder ved computeren, ligger hun i den åbne dør ud til haven. Hvis det stod til Tilda, stod denne dør altid åben, for hun elsker at ligge inde i entreen med hovedet på dørtrinet og følge med i, hvad der foregår udenfor. Men det er jo for koldt på denne årstid, så det er kun lidt ind imellem, at hun får dette ønske opfyldt.

Med den åbne dør lige nu, kan jeg høre fuglene pippe ude i haven, mens jeg skriver dette indlæg.

Må din dag være lige tilpas.

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv, I det kreative værksted. Bogmærk permalinket.

2 svar til fredag i det kreative værksted

  1. Conny siger:

    Tak, i lige måde🙂 Jeg holder meget af din brug af ord, intet lader til at være tilfældigt.

Skriv et svar

