livet med Tilda

Tilda kom ind i mit liv en gang i april måned sidste år, da hun lige var blevet 6 måneder gammel. Hun har bragt en masse liv, glæde, sjov og kærlighed med sig.

DSCN4219

Hun er en nem, glad, rolig og meget kærlig hund, der er meget opmærksom på sit menneske, og som i det hele taget elsker alle mennesker.

På vore daglige gåture i naturen elsker hun at løbe frit og snuse rundt, men hun holder hele tiden øje med, om afstanden bliver for stor mellem os, så kommer hun løbende i fuld firspring. Det er tydeligt, at hun ikke ønsker at blive væk for sit menneske.

03022016107300302201610750

Når der kommer besøg eller posten, skorstensfejeren eller andre kommer til huset, bliver de alle budt velkommen med stor glæde og begejstring.

En nær veninde og jeg mødes hver uge og ofte her hos mig. Tilda er meget glad for hendes besøg og afkoder af mine gøremål, at hun skal komme og venter utålmodigt på, at hun dukker op.

Når vennen i skoven kommer på besøg, bliver han også modtaget med overstrømmende gensynsglæde, og hun er meget opmærksom i forhold til ham, så længe han er her. Til gengæld accepterer hun uden problemer, at han tager afsted igen efter nogle dage. Sådan er det bare med ham, han kommer og går.

En gang imellem taler vennen i skoven og jeg sammen over skype. Tilda genkender ham på skærmen og ikke mindst hans stemme. Hun kravler ivrigt helt op i skærmen og snuser, men opgiver det igen, for han er der jo ikke.

Tilda har fået en god ven, en af naboerne på vejen, der er en stor hundeven, og som savner at have en hund selv. En gang imellem går de en lang tur sammen til begges store glæde og fornøjelse.

I vores dagligliv følges vi ad hele tiden lige bortset fra om natten, som  jeg gerne vil have for mig selv. Tilda sover alene på et værelse nedenunder, og jeg sover ovenpå i soveværelset, men resten af tiden opholder hun sig lige i nærheden af mig. Hun følger mig som en skygge rundt i huset og hjælper gerne med alt, hvis hun kunne og kunne få lov til det, lige fra at skifte sengetøj der er noget af det sjoveste, til at ordne vasketøj, flytte rundt på sko og hjemmesko, og at finde sit halsbånd og snor i skuffen, når vi skal gå tur.

DSCN4230DSCN4392

DSCN4319DSCN4344Tilda er inkarnationen af betingelsesløs kærlighed, og hun øser den ud over alle, kendte og ukendte, hvis de vil tage imod den.

DSCN4126

 

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

