glædens solkrog … dagens sider

Dagens tekst til dagens sider:

 

Den indre solkrog

Morgenen er indhyldet i tågedis

og fred og ro i sindet.

Frygtens tankespind kan fange sindet

som en flue i et edderkoppespind.

Frygt kan iklæde sig en variation af former

der tager sig forskellige ud

men dybest set er udtryk for

den samme fejlopfattelse af

hvad vi er og kan være.

Det kræver opmærksomhed

at flytte sit fokus fra frygt til fred

og ikke tillade dette tankespind

at spinde sit klistrede spind om sindet.

Alt for længe har jeg været

alt for tolerant over for mine egne tanker

og ladet dem spinde spind af tvivl, uro og frygt.

Det er op til mig, hvilke tanker jeg vil tænke.

Det er op til mig at vælge mellem frygt og fred.

Det er op til mig at vælge mellem smerte og glæde.

Det er op til mig at tænke tanker om glæde, fred,

tillid, taknemmelighed og kærlighed.

Det er op til mig at kende mig selv, som det jeg er,

og ikke tillade mig selv at tro, jeg er noget andet.

Det er op til mig at vælge at lade sandheden

lyse mit sind op med varme, vished og lys.

DSCN4491DSCN4492DSCN4490

Dette indlæg blev udgivet i I det kreative værksted, Tanker om ..., Tekst. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

