lad os huske kærligheden og vælge fred

issehoved maj 2012 021Uanset hændelserne overalt i verden, uanset troen på og oplevelsen af frygt og vold, der kommer til udtryk, så vil jeg fokusere på, at vi alle er kærlighed, uanset hvad vi tror på og derfor handler ud fra; uanset om vi er bevidste om, at vi er kærlighed eller ej.

Det er op til mig at tilgive alles fejltagelser, uanset hvordan de kommer til udtryk, for jeg ved, at de opstår, fordi man ikke har forbindelse til og er bevidst om kærligheden i sig selv og i alle andre.

I denne tid, hvor det er så nemt at glemme kærligheden og blive trukket ind i frygt, afmagt og vrede, vil jeg opfordre til, at vi i stedet fokuserer på kærligheden. Husker kærligheden i os selv og andre og viser kærligheden i os.

Tilgivelse er at huske kærligheden i andre, uanset hvad de tror på, og uanset hvordan de handler, at huske kærligheden i dem … for dem, der tilsyneladende er kærlighedsløse, og at huske kærligheden i os selv og vælge at reagere med fred og ikke selv blive kærlighedsløse i vores reaktion.

Apropos påsketiden vi er på vej ind i: “Tilgiv dem, thi de ved ikke hvad de gør”.

For nogle år siden skrev jeg et digt herom, inspireret af et Jesuord i Thomasevangeliet: “Vær folk der går forbi”.

”Vær folk der går forbi”

Jeg går ind i mit indre tempel
og afgiver et løfte for livet
Jeg vil være den der går forbi

Jeg vil gå forbi
verdens tilsyneladende virkelighed
jeg vil gå forbi
vredens forvrængede ansigter
jeg vil gå forbi
smertens sammenknugede hænder
jeg vil gå forbi
glamourens glitrende overflade
jeg vil gå forbi
sultens udmagrede skikkelser
jeg vil gå forbi
frygtens truende mørke

Jeg vil gå forbi
og nå ind bagved verdens splintrede billede
der skjuler sandheden om eenheden og lyset i alt levende

Jeg vil nå ind til kærlighedens uskyld i os alle
jeg vil nå ind til glæden og freden der tilhører os alle
jeg vil nå ind til samhørigheden i eenheden der aldrig kan skilles ad

Dette indlæg blev udgivet i Tanker om .... Bogmærk permalinket.

2 svar til lad os huske kærligheden og vælge fred

  1. Ursula siger:

    Mange tak for dine smukke og rolige ord. De betyder rigtig meget for mig.
    God påske til dig på forårsvågnende Samsø
    Ursula

    • ilsearanti siger:

      Mange tak for din kommentar Ursula. Det glæder mig at høre.
      Tak i lige måde, jeg ønsker også dig en god og fredfyldt påske, hvor du befinder dig.

Skriv et svar

