hund og kat og tanker om tusindfryd

Efter lang sammenhængende tid ovre hos vennen i skoven er katten Sif kommet for at få et lille ophold i sit Samsøhjem. Hun befinder sig tydeligvis godt med at være her igen.

DSCN4770

Selvom Tilda og Sif ikke har set hinanden siden sommerferien i skoven sidste år, så genkendte og huskede de hinanden ved gensynet og genetablerede straks sommerens hierarki imellem sig. De omgås hinanden uproblematisk og med gensidig respekt, og Tilda holder den afstand, som Sif ønsker imellem dem, selvom hun meget gerne ville tættere på, men Sif bestemmer.

DSCN4766DSCN4777DSCN4778DSCN4780

Jeg befinder mig stadig i den kreative pause og venter på, at inspirationen og idéer igen skal komme flydende ind i bevidstheden. Efter lang tids arbejde med bøger af forskellig slags begynder jeg nu at få lyst til igen at komme i gang med at arbejde skulpturelt og udendørs, og tanken er snart at tage på et ophold i skoven, hvor jeg har nogle materialer på lager, som jeg skal bruge til en større skulpturel figur, og hvor jeg kan lege med at lave noget, der inddrager rummet uden for mit lille skovhus/værksted.

Tusindfryd begynder at åbne sit univers i mit indre, et legende, kreativt og glædesfyldt univers fyldt med fryd af forskellig slags. Det kunne se ud til, at “Tusindfryds taske” skal indeholde dokumentation i tekst og billeder af oplevelser af fryd fra Tusindfryds liv og værksted.

Mens jeg venter på, at universet vil åbne sig mere, er jeg lidt i gang ved arbejdsbordet, for jeg savner at forme, udtrykke og være i det kreative rum.

DSCN4781DSCN4782

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

