liv med hund og kat

Katten Sif nyder stadig at være i sit Samsøhjem, selvom hunden Tilda har indtaget det som sit.

De to omgås stille og fredeligt uden problemer og nærmer sig hinanden mere og mere. Om aftenen, når jeg sidder i sofaen i stuen med Tilda ved min side, kommer Sif og hopper op til os for at være med.

Sif har fundet ud af, at Tilda har forstået hendes budskab om, at hun ikke skal komme løbende hen til hende for at lege. Og jo mere sikker Sif er på det, jo tættere kan de komme på hinanden helt uden markeringer med hvæs eller brummen. Det er interessant at observere, hvordan de langsomt nærmer sig hinanden.

I formiddag holdt de mig begge med selskab, da jeg drak min formiddagskaffe ovenpå i skriverummet som sædvanligt, mens jeg læste dagens tekst. Sif lå i lænestolen og Tilda først på gulvet derefter ved siden af mig.

1205201610889120520161089612052016108941205201610898

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

