i skoven

I søndags landede jeg i skoven.

DSCN4934

Her er som altid smukt og godt at være, og jeg har genindtaget mit lille skovhus som mit rum og værksted.

DSCN4935

Dagene er gået med samvær, samtaler og cykelture og gåture i Tisvilde Hegn med vennen i skoven, og efterhånden er jeg også kommet i gang i det kreative værksted indimellem alt det, der fylder livet her i skoven.

I nogen tid har jeg haft lyst til og idéer til at arbejde med skulptur igen. Og jeg er gået i gang med at eksperimentere med, hvordan den første skulptur kan bygges op indefra. Som altid åbner inspirationen og idéerne sig efterhånden, som jeg arbejder med tingene og prøver ting af.

Idéen er at lave en transparent figur af metal med “rygsøjle” af rionet, hvorom resten af skulpturen skal formes af kyllingetråd og med hoved af den metalglorie, som jeg er ved at vikle af metaltråd med skruer i. Jeg skal finde ud af, hvad soklen eller fødder skal bestå af … jeg har fået nogle brugte bilbremser, som måske kan bruges. Foreløbig står “rygsøjlen” fæstnet ned i jorden, hvor jeg så kan gå og betragte den og åbne for idéer til, hvordan jeg kommer videre med figuren.

DSCN4938DSCN4939DSCN4954

Tilda nyder at være her i skoven på den store naturgrund, og hun trives tydeligvis godt med, at flokken er udvidet med vennen i skoven og katten Sif. Gensynsglæden hver morgen er stor og hjertelig.

DSCN4953DSCN4958

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv, I det kreative værksted. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

