rødspætte nu med markise og bord

Myggesæsonen begyndte samtidigt med min ankomst til min forårsferie i skoven for snart 2 uger siden. Myggene er ekstra mange og særligt emsige med at stikke i år. Og da disse små summende blodsugere åbenbart synes, at mit blod er særligt tiltrækkende, ligner min krop efterhånden en rødspætte med store røde plamager overalt.

Vennen i skoven agerer stadig håndværker og reparerer taget på mit lille gæstehus, der nu har fået fine, blanke tagfødder på kanterne og opsat en markise, der var blæst ned fra udsigtstårnet i en storm og efter nærmere overvejelser var blevet i overskud. Alt dette foregår indimellem han svinger malerkosten lidt efter lidt og transformerer huset fra sort til olivengrønt. Planen er, at det skal gøres færdigt, før jeg tager hjem til Samsø igen om en uges tid.

DSCN5039

I årevis har jeg haft en vision af, at det ville være fint med et udendørs bræddebord, som kunne have flere funktioner ved skovværkstedet, lige fra arbejdsbord for grovere metalarbejde til skrivebord i sommersæsonen.

DSCN5034

Dette bord er nu dukket op og sat på plads, og mens vennen i skoven er ude i verden i dag, er bordet blevet ryddet for al hans håndværkergrej og i stedet blevet indviet til at skrive morgensider på.

DSCN5042DSCN5040

Skønt at sidde omgivet af skovens grønne rum med raslende blade og fuglekor og med solpletter på bord og notesbogens hvide papir, mens fyldepennen danser over det glatte papir og tegner blå tegn af ord og sætninger.

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv, I det kreative værksted. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

