foderhusgenbrug

Efter sæsonen for at fodre fugle i haven er overstået, tager jeg foderhuset ned og hænger det op i cykelskuret bag huset.

DSCN5128

I går da jeg parkerede min cykel, opdagede jeg en lille rund fuglerede i foderhuset. Tre små farvede æg lå i reden. Derefter har jeg kigget til reden flere gange uden at der lå en fugl, og jeg tænkte, at min hjemkomst og aktivitet måske havde fået fuglen til at opgive projektet.

DSCN5130

I morges kiggede jeg igen og så en hale stikke uden for reden. Jeg hentede kameraet og listede forsigtigt hen til bryggersdøren og fotograferede fuglen gennem vinduet i døren. Den havde vist registreret min tilstedeværelse og vendt sig om, så den kunne se hen på døren med et meget opmærksomt blik i sit sorte øje.

DSCN5148

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

