mens jeg venter på regn …

Velkommen mandag og en ny, frisk uge, hvor der allerede er lagt planer for de fleste af dagene.

I dag har jeg givet mig selv en hel og fri dag til fordybelse.

Mobiltelefonen er på lydløs og har været det hele dagen, og jeg har givet mig selv friheden til at vente med at svare på de henvendelser, der kommer.

Efter en lang periode på mange måneder med masser af alenetid med tid og rum til fordybelse uden påvirkninger udefra og uden at skulle tage hensyn til andre, er mit liv skiftet til et mere udadvendt liv med mere kontakt til og samvær med andre.

Dagens morgensider blev efterfulgt af skriveri af en masse formiddagssider med tanker om, hvordan jeg kan holde fast i fordybelsen og indadvendtheden i et udadvendt liv med aktiviteter, samvær og samtaler. Og hvordan jeg kan holde fast i kontinuerligt og sammenhængende arbejde i det kreative værksted og i skriverier og holde forbindelsen til inspirationens rum åbent samtidig med, at jeg er optaget af andre ting og samvær på det ydre plan.

Jeg trives som en fisk i vandet i indadvendt fordybelse med masser af tid og rum til at flyde gennem dagen, og opgaven er nu at lære at tage dette med ind i et liv med mere samvær og tid sammen med andre.

Udover at skrive, gå tur med Tilda før regnen kommer, er jeg i gang i det kreative værksted, hvor jeg arbejder videre i “Tusindfryds taske”.

DSCN5171DSCN5173

 

 

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv, I det kreative værksted, Tanker om .... Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

