at være turister i lokalområdet

Som tidligere fortalt havde vennen i skoven og jeg lejet hver sit hus ud i en overlappende periode på nogle dage i sidste uge, og da ingen af os har udlængsel efter bjerge i år, så valgte vi at blive i området her ved skoven.

Vennen fik lavet aftaler om, at vi var velkomne til at parkere om natten et par steder, så vi havde et sted at sove i huset på taget af bilen, og vi besluttede at lege turister i lokalområdet om dagen.

Vi oplevede mylderet i sommerlandet i Liseleje og på Hundested Havn og mere ro i Tisvilde Hegn og ved Arresødal. Jeg slappede så meget af, at jeg glemte at tage kameraet med ud i sommerlandet, så jeg kunne dokumentere mylderet af mennesker i sommervarmen.

Det var varme dage, så vi nød rolige stedet at trække ind i skyggen af de store træer, hvor vi satte os med hver sit. Vennen med sin computer, og jeg med min notesbog.

Som det ofte er, får man ikke set seværdige områder i lokalområdet til daglig. Et sådant smukt sted er Arresødal. Et skovområde ved Frederiksværk med gamle, høje træer, der ligger ud til Arresø.  Her gik vi på opdagelse og fandt en sivskov, hvor der var bygget en træsti ud over vådområdet og helt ud i søen til et udkigssted til fuglelivet på søen.

DSCN5333DSCN5335DSCN5350DSCN5363WP_20160721_20_15_44_Pro[1]

WP_20160724_13_08_39_Pro[1]

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv, Rejseliv. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

