polaroidforsøg … tusindfryds taske

Fotografen i mig har været i gang med at øve sig i at bruge det lille nye polaroid digitalkamera. Det er ikke uden udfordringer, for kameraet har kun et minisøgehul til at finde motivet med, og det svarer ikke helt til det, som kameraet egentlig fokuserer på.

WP_20160721_20_17_02_Pro[1]

Jeg tager derfor billederne lidt på fornemmelsen og holder kameraet, så det forhåbentlig så nogenlunde lykkes at ramme det ønskede motiv. Nogen gange lykkes det helt perfekt, andre gange bliver motivet noget skævt. Men denne uforudsigelighed synes jeg, kan være interessant at arbejde med. Mislykkede fotos kan vise sig at komme til at passe ind i en uforudset sammenhæng.

Det interessante ved dette kamera er udover, at billedet straks bliver printet ud, at jeg kan vælge mellem 3 farvetoner: Almindelige farver, sorthvidgrå toner og gulnede farvetoner. Jeg hælder til at foretrække de sidste, som giver et interessant udtryk.

Nu har jeg så brugt nogle af de små fotos til nogle sider i “Tusindfryds taske”:

DSCN5383DSCN5384DSCN5385

Dette indlæg blev udgivet i I det kreative værksted. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

