hjemme igen

Efter næsten 3 ugers ophold i skoven klædt i diverse grønne nuancer er jeg landet hjemme i huset ved havet og dens blomstrende, farverige have.

Det er skønt at være hjemme igen!

Skønt at tage huset og haven i besiddelse igen efter sommerens betalende sommergæster, der tydeligvis har nydt deres ophold her.

Huset tager jeg i besiddelse ved at flytte ting på plads, pakke det ud, som blev pakket væk for at give plads til gæsterne, og ved at pakke mine egne ferieting ud og lægge det på plads.

Langsomt lander jeg her på stedet og i mine egne rytmer igen. Langsomt vender jeg tilbage til mig selv med plads til fordybelse, mere stilhed, mit eget indre rum og egne tanker.

Efter alt det grønne nyder jeg farverne omkring huset og den større udsigt til himlen og falder på plads i indre fred og ro.

At komme hjem er både en ydre og indre hjemkomst og oplevelse af at falde på plads.

DSCN5404

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv, Samsø, Tanker om .... Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

