hverdagsliv i huset ved havet

Hver eneste morgen sætter jeg dagen i gang med en stille meditationsstund.

I denne tid, hvor jeg lever sammen med både hund og kat, holder de mig begge ved selskab i denne stund ved at ligge tæt op ad mig på hver sin side.

Dernæst flytter jeg over til skrivebordet, griber pennen og notesbogen og skriver 3 håndskrevne morgensider.

Således også denne morgen, hvor solen skinnede fra en skyfri blå sensommerhimmel over huset, og hvor solen fik dugdråberne i græsset til at glitre og glimte på morgenvandringen i haven sammen med Tilda.

Som så mange andre dage flyder jeg mellem aktiviteter gennem dagen.

Læser i Kurset mens jeg drikker formiddagskaffe ovenpå i skriverummet. Går frem og tilbage mellem skrivebord og arbejdsbord og computerbord. Skriver, printer fotos ud, laver opslag i den igangværende art journal. Spiser mine måltider i haven. Giver Tilda halsbånd på, løfter hende op i cykelkurven og hopper selv på cyklen for at køre ud til havet og gå tur og husker at tage en saks og en plasticpose med. Plukker en stor buket sødtduftende lyng på turen, putter den i en flettet kurv ved hjemkomsten og stiller den på sofabordet i stuen for at fejre sensommerens farver og dufte. 

Jeg lader det indre lede mig i fordybelse igennem dagen og er fuldkommen lykkelig, hvilende i mit stille og indadvendte liv.

DSCN5474

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv. Bogmærk permalinket.

Skriv en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.