en morgen i huset ved havet

Nogen gange som nu i dag bliver der vendt helt op og ned på min sædvanlige morgenpraksis.

Min søde og altid hjælpsomme nabo havde brug for min hjælp til at hente ham på sydøen her til morgen, efter han havde afleveret sin bil hos mekanikeren.

Altså måtte der sættes vækning på mobilen for at være sikker på, at jeg kunne vågne så tidligt. Men faktisk var det lyden af hans bil, der kørte afsted, der vækkede mig gennem det åbne vindue.

Jeg stod op og udskød alle mine morgengøremål for at nå morgenmaden inden afgang. Men naboen ringede og fortalte, at han var klar meget hurtigere end forventet og allerede nu stod og ventede. Altså ud i bilen og afsted. Allerede kl. 8.15 var vi hjemme igen, det tidspunkt hvor vi plejer at vågne og langsomt begynde på dagen.

Efter morgenmaden gik jeg ovenpå for at indhente den udskudte morgenpraksis.

Som sædvanligt holdt begge dyr mig ved selskab ved min stille stund, og de blev liggende tæt ved hinanden, da jeg gik over til skrivebordet for at skrive morgensider.

DSCN5493DSCN5494

Men så tikkede en sms ind i telefonen nede i stuen. Da jeg skal stå standby i forhold til at køre naboen sydpå igen, var lyden sat på telefonen. Vennen i skoven ville gerne dele noget vigtigt, så det blev til en længere telefonsnak i stedet for morgensider.

Dagen var nu så meget i gang, at formiddagskaffe og læsning og fordybelse i Kurset kaldte. Men ved den anden kop kaffe satte jeg mig så endelig ved skrivebordet igen og skrev mine sædvanlige 3 håndskrevne morgensider.

På en måde føles det, som om jeg roterer lidt rundt i luften, men det er måske bare fordi jeg lå vågen det meste af natten og roterede under dynen.

Må din dag blive lige tilpas med eller uden rotering.

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

