nogen gange er det bare sådan

Nogen gange er det bare sådan, at jeg falder ud af min egen rytme, og morgensiderne er det eneste, jeg får lavet en hel dag. Det eneste i kategorien kreativitet. Det eneste i min forståelse af kategorien kreativitet.

Nogen gange er det bare sådan, at jeg træder ud af mit eget spor i ubevidst blindhed, hvor jeg giver slip på min hvilen i mig selv og i mit spor i verden.

Nogen gange er det bare sådan, at jeg vælger en vej, der fører ind i en blindgyde og væk fra mig selv.

Nogen gange er det bare sådan, at jeg søger tilflugt i andres talte eller skrevne ord, i den sang, som andres sprog og guirlander af historier indhyller mig i.

Nogen gange er det bare sådan, at jeg står af og holder en pause, mens jeg ser mit livs eksprestog forsvinde i horisonten.

Nogen gange er det bare sådan, at jeg går langs havet og ind gennem skovens stier og leder efter noget, jeg ikke helt ved, hvad er. Jeg vandrer frem og tilbage gennem rummene i mit hus i en døv og blind forgæves søgen efter det, som jeg har sluppet og glemt.

Nogen gange er det bare sådan, at jeg må indrømme og indse, at jeg ikke aner, hvad der foregår og ikke forstår, hvad jeg selv har gang i. Og så er der ikke andet at gøre end at stoppe op og være stille.

Nogen gange er det bare sådan, at himlen er uendeligt blå, og svalerne samler sig, flyver i cirkler og styrtdykker og slår huller i stilheden med deres kvidren. Ved de mon, hvad de har gang i?

Nogen gange er det bare sådan, at når der ikke er mere brød at bage, og en bog er læst til ende og lukket, er det eneste mulige at gøre at gribe pennen og skrive mig tilbage på sporet igen.

Nogen gange er det bare sådan, at skriften kalder på mig, kalder mig til live i vågnende bevidsthed og til hukommelse igen. Til hukommelse af hvad det er, jeg skal og vil.

Nogen gange er det bare sådan, at skriften kalder mig tilbage til mig selv.

Som nu.

DSCN5544

Dette indlæg blev udgivet i Tanker om ..., Tekst. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

