skriveprocessen …

Jeg skriver og skriver.

Hvornår ved man, hvad man er i gang med at skrive?

De fleste tekster skrevet det sidste års tid er printet ud og sorteret i to bunker.

Den ene og mindste bunke er én tydelig sammenhængende tekstsamling.

Den anden og langt større bunke hænger også sammen, men spørgsmålet er hvordan.

Jeg skriver og skriver, og det eneste jeg ved er, at det jeg skriver lige nu hører til i den anden bunke.

dscn5568

I nat i en længere vågen periode stod begyndelsen til en ny tekst i min bevidsthed. I dag satte jeg mig så ned og skrev denne begyndelse, der viste sig at føre mig et ikke forventet sted hen. Uden for tid og rum venter teksten på, at jeg møder op og tager imod, så den kan lande på papiret som tekst. Teksten ved, hvad den vil, eller inspirationens stemme ved, hvad den vil med denne tekst. Jeg skal blot være villig til at lytte og skrive, hvad jeg hører.

Hvornår ved man, hvad det er, man er i gang med at skrive?

En tekstsamling?

En bog?

Og hvad vil en bog sige for mit vedkommende, der har skrevet og formet en lang række bøger?

Min fornemmelse er, at jeg måske er i gang med at skrive noget, der skal have en form, som jeg ikke har prøvet før.

Jeg fortsætter med at skrive.

På et tidspunkt bliver formen klar i min bevidsthed, indgivet via inspiration ligesom teksterne. Så meget ved jeg.

Dette indlæg blev udgivet i I det kreative værksted. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

