JA til kærligheden … en tekst

JA til kærligheden!

Det er stjerneklar nat, da jeg vågner af en dyb, drømmeløs søvn.

Jeg ligger og lytter til natten og glæder mig over at være tilbage i klarheden og at kende mig selv igen.

Jeg tænker på, at ligesom man fejrer mærkedage i kærlighedsforhold, skal jeg måske til at fejre mærkedage i forholdet til mig selv.

Et fuldtonet JA stiger frem i bevidstheden og klinger igennem hele mit sind.

Et JA til kærligheden!

Et JA til kærligheden, som er og altid vil være, evig og uforanderlig som grundvilkår og som det, der definerer, hvad jeg og vi alle er.

Et JA til kærligheden i alle.

Et JA til kærligheden i mig.

Jeg mærker kærligheden omslutte mig og bære mig, og jeg ved, at den vil bære mig gennem livet og ad vejen tilbage til Gud.

Jeg ligger under stjernehimlen med dette JA klingende i mig, lykkeligt bevidst om at være præcist der, hvor jeg skal være i overensstemmelse med kærligheden i mig.

Jeg har sagt JA til kærligheden.

Ikke den eksklusive kærlighed til én særligt udvalgt person, som jeg vil dele mit liv med, men til kærligheden der er i os alle, og som inkluderer alle.

Jeg har sagt JA til kærligheden. JA til at leve mit liv i kærlighed og se alle, nære og fjerne, kendte og ukendte som mine brødre i ånden.

Jeg har sagt JA til at huske og fokusere på kærligheden i mig selv og andre. Til at se den i alle andre og til at udtrykke den i mig selv.

Jeg har sagt JA til kærligheden. JA til at være mig selv, og det jeg virkelig er. JA til at være i overensstemmelse med kærligheden i tanke, ord og handling.

Jeg har sagt JA til, at kærligheden skal lede mig på glædens vej tilbage til Gud og mit Selv. Det guddommelige Selv som vi alle er forenede i.

Jeg har sagt JA til at gå kærlighedens vej i verden og med den ud af verden.

Jeg har sagt JA til kærligheden, der altid omslutter mig og bærer mig på vejen.

Jeg har sagt JA til kærligheden, der hjælper og støtter mig, så jeg kan løfte mig op over verden og huske Gud og mit Selv igen.

Dette indlæg blev udgivet i Tanker om ..., Tekst. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

