vejen tilbage til mig selv … slutning af tekst

Drømmeliv

Et vindpust

vælter mit drømmeliv omkuld

Det synker i grus

så bølger af støv rejser sig

og lægger frygtens slør over klarheden

Jeg tager drømmesengen ud i haven

lægger mig i syrenernes skygge

under den blå septemberhimmel

og venter på at støvet skal lægge sig

og klarheden vende tilbage

Kun liv

bygget på et fundament af kærlighed

med glæde som byggesten

muret sammen af ærlighed og tillid

bærer livet i sig

og kan ikke dø

***

Gyldent lys er det første, der møder min bevidsthed, da jeg vågner efter en nat med drømme om kreative udfoldelser.

Gyldent lys, som jeg tror, kommer fra sollys i rummet. Det viser sig at være indre gyldent lys, for i den ydre verden er himlen dækket af skyer, og lyset er dæmpet og gråligt.

Frirum og arbejdsro er det næste, der fylder min bevidsthed. En tanke om, at jeg har brug for frirum og arbejdsro i sammenhængende perioder alene med mig selv.

Når jeg er alene, dykker jeg ind i alenehedens fordybelse og træder indenfor i inspirationens åbne, frie rum. Og jeg skriver. Her i dette rum venter tekster på, at jeg møder op og tager imod dem. At kunne gøre det kræver sammenhængende tid og rum til fordybelse for mig.

Nu hvor jeg er alene, er jeg her i frirummets åbne, rolige rum af fordybelse, og jeg kan blive der uden at lade verden bryde ind og forstyrre mig.

Frirum og arbejdsro, det er hvad visionen om at tage alene i sommerhus ved Vesterhavet havde af budskab til mig. Det var budskabet fra mit indre: Jeg har brug for frirum og arbejdsro!

Et liv i spirituel og kreativ fordybelse er det liv, jeg dybt i mig ønsker at leve. At være på glædens vej tilbage til Gud er en anden måde at udtrykke det på.

Jeg skal ikke længere sætte andre eller relationer til andre foran min relation med mit Selv og min Skaber.

Kaldet fra mit indre har jeg hørt og besvaret, og når jeg i uforstand og glemsel gør noget andet, så lyder kaldet igen højt i mig, som savn, uro, forvirring, smerte eller som denne vision om at tage et andet sted hen. Og det viser sig altid, at jeg er blevet væk for mig selv og bliver kaldt tilbage.

Jeg er landet i mit Selv i indre fred og ro. Og vished!

 

Dette indlæg blev udgivet i Tanker om ..., Tekst. Bogmærk permalinket.

2 svar til vejen tilbage til mig selv … slutning af tekst

  1. 1annemarie siger:

    Og sådan er det.
    Så smukke ord du sætter på det jeg også har pålevet. 🙏

Skriv et svar

