at lytte er nøglen

Efter dage med udadvendthed og samvær er jeg landet i indadvendtheden og alenehedens fordybelse. Jeg befinder mig i en tilstand af lytten indad og griber pennen og skriver …

At lytte er nøglen

Verden er mild og blid og indhyller mig i fred og ro.

Dagen er gylden og indbyder til nærvær og fordybelse.

Jeg går rundt i en indadvendt lytten, som er nøglen til døren til det kreative rum i mit indre.

Jeg lytter intenst, som er der ikke andet i verden end denne lytten. En lytten der kan åbne døre og sprænge forhindringer, så de kastes op som gnister af lys.

Huset omslutter mig med venlig mildhed og spejler alt det, jeg er givet i det indre.

Jeg bliver omsluttet og båret af kærlighed, og den rækker alt det til mig, som jeg synes at behøve.

Jeg lytter indad mod kærlighedens og inspirationens stemme, der leder mig på glædens vej og fører mig ind i og gennem kreativitetens have, hvor blomster af ord og billeder, farver og former venter på min deltagelse i at bringe dem til verden.

Alt bliver mig givet.

Alt er allerede blevet mig givet.

Det befinder sig uden for tid og rum og venter blot på min modtagelse.

Jeg mærker kærligheden omslutte mig som dagens gyldne lys og som den indre vished om, at alt er som det skal være. Jeg behøver intet at gøre for at det er sådan. Det er givet i kærlighedens evigt strømmende sikkerhed og omsorg.

Den er der altid til rådighed for mig at tage imod. Den er der altid tilstedeværende og nærværende. Kun jeg selv kan synes at fjerne mig fra den, så jeg ikke tror på og mærker, at den er der.

Jeg er tilbage, landet i indadvendtheden, fordybelsen og kærlighedens vished.

dscn5446

Dette indlæg blev udgivet i Tanker om ..., Tekst. Bogmærk permalinket.

2 svar til at lytte er nøglen

  1. 1annemarie siger:

    Men – var kærlighedens vished væk for en stund?

Skriv et svar

