at gå ind i inspirationens åbne rum

Efter en lang tid hjemme i huset ved havet nærmer en periode i skoven og skovværkstedet sig.

Og efter at være blevet færdig med “Tusindfryds taske” har jeg ryddet arbejdsbordet for materialer, farver, pensler, fotos og alt, hvad jeg har haft fremme til arbejdet med den bog.

I stedet for er jeg nu i gang med forberedelser til nye kreative projekter. Jeg har revet ark af akvarelpapir i dele og foldet dem til sider til nye håndlavede bøger. En stak er foldet i bredformat en anden i højformat. Fotos er fundet frem tiltænkt nogle af de nye bøger.

Jeg har bladret mine små notesbøger med kreative idéer igennem og genfundet idéer, der har stået og ventet på mig. Påbegyndte værker er fundet frem igen og jeg mærker efter, om tiden er kommet til at gøre dem færdig. 

Alt sammen er det en måde at gå ind i inspirationens åbne rum på. Og når jeg kommer derind, mærker jeg, hvordan idéerne står på spring, fyldt med glæde, energi og kreativ kraft, der skal bruges til at bringe dem til verden.

dscn5792

Jeg befinder mig i mellemrummet mellem det kreative værksteds to rum og er i gang med at finde ud af, hvad der er ved at åbne sig, og hvad jeg derfor skal have med over i skovværkstedet.

 

Dette indlæg blev udgivet i I det kreative værksted. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

