landet i skoven

Fredag eftermiddag landede jeg med hund og kat i skoven i Nordsjælland. Vi var alle glade for gensynet og for at være tilbage på dette dejlige sted.

Efter at Sif har været på Samsø hele sommeren, nyder hun tydeligvis at være tilbage på sit meget større territorium i skoven. Også Tilda nyder at være her med en større flok og at have et større område at bevæge sig rundt på og snuse igennem for spor af diverse dyr. Her møder hun blandt andet egern, der skælder ud på hende oppe fra træerne. Dyr som vi jo ikke har på Samsø.

Lørdag formiddag var jeg på indkøb i Frederiksværk, hvor jeg på torvet mødte et noget usædvanligt dyr på disse breddegrader.

08102016110480810201611047

Vennen i skoven havde meget omsorgsfuldt sat varme på i mit lille gæstehus, så det var klar til at blive taget i brug, da jeg ankom.

Weekenden er gået med samvær, samtaler og gåture. Mit værksted i gæstehuset er pakket ud og klar, og jeg nærmer mig langsomt at komme i gang med at arbejde.

I dag bliver Tilda 2 år, og dagens fejres med leg og kødben. På grund af regnvejr er den planlagte længere tur i Tisvilde Hegn på cykel og gåben udsat til i morgen.

dscn5853

 

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

