at ånde ind og gøre for at lande i det kreative rum

Af og til går mit indre kreative rum på standby. Idéernes strøm stilner af, og der bliver helt stille indeni.

Efter en lang periode, hvor tekster strømmede ned på papiret i skriverummet, blev rummet stille.

Og efter at have gjort “Tusindfryds taskes” 112 sider færdige gik også det kreative værksted på standby.

Det er snart en uge siden, jeg landede i skoven i Nordsjælland og pakkede ud og tog mit værksted i besiddelse i mit lille gæstehus. Men der er stadig ret stille indeni.

Uanset stilheden er jeg så småt gået i gang med at lave omslag til de foldede sider, der skal blive til nye bøger til art journaling. Arbejdet går langsomt og trægt, men jeg ved, at det alligevel handler om at møde op og gøre noget. Skrive hver dag, arbejde lidt ved arbejdsbordet hver dag.

dscn5906

En måde at møde op på er også at gribe kameraet og tage det med på en runde på skovgrunden i morgensol og lade den indre kunstner finde motiver, som jeg gjorde i morges, da brede solstriber stod ned mellem træerne.

dscn5869dscn5866

En gang imellem skal der fyldes vand på den kreative brønd, som jeg trækker af i arbejdet. Lige nu er mine dage mest udadvendte, og jeg suger livets indhold i samvær, samtaler og fællesskab til mig.

At opholde mig her i skoven åbner også for en større ydre verden med masser af muligheder i forhold til miniverdenen på Samsø. Og det er som om, jeg lige nu holder pause, lader op og suger til mig for at trække vejret, livet og inspirationen ind inden næste periode med kreativ udfoldelse og udånding.

 

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv, I det kreative værksted, Tanker om .... Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

