i skoven

Skoven er smuk på alle årstider.

Gennem årene har jeg været her og oplevet dem alle. Jeg har set den iklædt et tykt lag lysende hvid sne. Jeg har set den med transparente lysegrønne, nyudsprungne blade. Jeg har set den i fuld udfoldet sommerdragt. Og lige nu nyder jeg at være her i min yndlingsårstid, efteråret.

I de snart 3 uger jeg har opholdt mig i skoven denne gang, er den blevet mere og mere farvestrålende. Dag for dag bliver den mere og mere smuk og duftende.

dscn5992

Efter dage med dis, tæt skydække og byger skinner solen i dag og forstærker alle de gyldne farver og får bladene til at skinne.

Alle 4 er vi blevet trukket ud i den friske luft af solskinnet. Jeg har været på endnu en rundtur med kameraet. Vennen i skoven har været i gang med at beskære og findele det afskårne. Tilda følger ham glad og gerne rundt, og selv Sif har været ude og nyde solen.

dscn6059

Men efter nogen tid trækker vi alligevel indendørs til hver sit. Jeg arbejder med at lave håndlavede bøger i mit lille skovværksted, og vennen i skoven sidder i stuen og arbejder på sin bog.

Og hund og kat følger med rundt til vore forskellige gøremål.

Lige nu er det tid til eftermiddagspause med kaffe og samtale i stuen.

Sif ligger i en lænestol og sover med en lav snorken. Tilda har været henne og kigge op til hende og knurre lidt. Hun kan vist ikke helt forstå, hvad den snorken går ud på. Sif registrerer hendes knurren, men sover roligt videre, tryg ved at Tilda lader hende være. Og lige nu, hvor jeg sidder ved computeren ved spisebordet og skriver, ligger Tilda på gulvet ved mine fødder.

De to dyr har nu været sammen hver eneste dag siden midt på sommeren og har lært hinanden godt at kende og at leve sammen i fred og fordragelighed. De kommer mere og mere tæt på hinanden. Sif bestemmer tempoet og afstanden imellem dem, og Tilda indretter sig efter det. Trygheden i deres samvær vokser, Sif har efterhånden forstået, at Tilda ikke vil angribe hende men blot er nysgerrig og vil lege. Jo tryggere de bliver ved hinandens forskellige adfærd og udtryk, jo nærmere kommer de hinanden.

dscn6062

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv, Tanker om .... Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

