at pakke sammen og skifte gear

3 ugers efterårsferie og samvær i skoven er ved at være til ende. I dag er den sidste dag før hjemrejsedagen i morgen.

Allerede inden jeg begyndte at pakke værkstedet sammen i dag, var jeg begyndt at vende om mod livet i huset ved havet og alenehedens fryd og fylde dér. I mit sind er jeg allerede på vej ud af døren, selvom jeg samtidig er her og nyder samværet og stedet her.

Tilda mærker det og holder sig meget tæt på mig. Og hun følger mig lige i hælene, når jeg bærer kasser med materialer fra det lille skovværksted og hen i bilen. Hun vil sikre sig, at hun kommer med.

Der er en usædvanlig mild ro og stilhed i skoven i dag. Man mærker fraværet af mennesker. dscn6016-2

Vi har været ude på en længere travetur gennem skoven og ud til Arresø. Tilda kunne løbe uden snor stort set hele vejen, fordi der ingen mennesker og trafik er på skovvejene.

Skoven er helt vidunderlig smuk lige nu, hvor efterårsfarverne er på deres mest intense, og træerne stadig har mange blade tilbage, selvom skovbunden er dækket af dem.

Hjemme på Samsø venter havets nærhed.

 

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv, Rejseliv. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

