afrejsedag og mellemtid

Tilda og jeg var ude på vores sædvanlige morgenrundtur. Det er dejligt at gå tur her i skoven, for den er jo dér lige uden for døren. Vi nyder begge to at gå ad de forskellige grusveje og opleve skoven, hver på sin måde.

dscn5998-3

Der er meget stille i huset i dag. Vennen i skoven tog på arbejde tidligt i morges og kommer først hjem igen i aften. Tilda sover, enten i sin seng eller på skødet af mig, som lige nu hvor jeg skriver.

Det er altid en lidt rastløs dag, når det er afrejsedag. Jeg er ikke rigtig længere til stede på det sted, som jeg skal rejse fra, og det er samtidig lidt uvirkeligt, at i aften lander jeg hjemme i huset ved havet igen.

Stort set alt er pakket og klar til at blive båret ud i bilen.

Der skal ryddes lidt op efter mig, og opvaskemaskinen skal fyldes, så vennen i skoven kommer hjem fra arbejde til et ryddeligt hus.

Solen skinner, og med hvert vindpust drysser gyldne blade fra træerne.

Jeg sidder i stuen og skriver og ser ud ad vinduet på den smukke efterårsskov og tænker på, at når jeg kommer igen, vil den stå med nøgne træer og er måske dækket af sne.

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv, Rejseliv. Bogmærk permalinket.

2 svar til afrejsedag og mellemtid

  1. God hjemrejse! Jeg sidder her, og får helt lyst til en tur i en stille efterårsskov. Eller en vinterskov…

    • ilsearanti siger:

      Mange tak og velkommen på min blog! Det kan stærkt anbefales at tage en tur i den stille efterårsskov. Den er lige nu på sit allersmukkeste stade med fuld farvepragt, inden bladene falder af grenene.

Skriv et svar

