havets musik

Vinden er slået om til nord, nordøst, og skumklædte bølger ruller ind mod kysten.

200120159777-2

På vejen ud til havet går jeg i et lydrum af konstant susen fra havet fra nordøst.

Blæsten er kold og frisk, da jeg når helt derud, hvor havet bliver synligt, og den høje susende tone bliver klart rytmisk og blandet af en let dyb, brummende undertone.

Jeg går langs havet mod syd med blæsten i ryggen. Bølgerne kommer ind i flere rækker og skyller så langt op, at kun halvdelen af stranden er tilgængelig, og på resten er dannet store søer i sandet.

Det er blevet den stille tid på øen. Tiden mellem efterårsferien og påske, hvor kun få turister kommer hertil. Min favorittid på året, hvor stilheden fylder rummet,  og hvor skov og strand er øde, så langt øjet rækker. Jeg elsker at gå her omgivet af uforstyrret natur i blæst og bølgebrus.

Tiden efter jeg vendte hjem fra min oktoberferie i skoven har været fyldt op med aftaler og gøremål. Men i dag og i morgen har jeg to frie dage, inden jeg igen tager afsted nogle dage for at besøge min datter i weekenden.

Jeg nyder min frie dag og flyder igennem den uden plan. Flyder mellem skrivebord, læsehjørne, arbejdsbord og gåture ved havet.

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv, Samsø. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

