i papirværkstedet

I dag er jeg gået i gang med en større produktion af håndstøbt papir. Tanken er, at en del af det skal bruges til endnu en af mine store gulvlamper lavet af rustent jernnet med håndstøbt papir.

words of light

Det er en længerevarende proces at lave håndlavet papir. Først har jeg brugt flere dage på at lave papirpulp af abacafibre, der er lagt i blød, revet i smådele og derefter blendet til pulp. Næsten 10 liter pulp har jeg lavet denne gang.

Arkene er i A5-format med indstøbte blade og blomster. Dette format passer lige til felterne i jernnettet.

Fra november måned er jeg igen blevet medlem af “Happy Samsø”, en forening af kreative mennesker bosiddende på Samsø, der laver håndlavede unikaprodukter og har en kollektivbutik i Tranebjerg, som medlemmerne skiftes til at passe.

Tanken med den igangværende papirproduktion er, at jeg vil lave en lampe, der skal stå i butikken sammen med en række af mine andre arbejder.

Egentlig er det lidt spøjst for mig at skulle have mine ting til salg, for jeg laver dem jo først og fremmest for min egen skyld og for at vise og dele dem med andre. At sælge og tjene penge på tingene har aldrig været mit fokus og bliver det heller ikke nu.

Men i butikken er tingene til salg, altså har jeg måttet forholde mig til, hvilke af mine ting der skal være til salg og til hvilken pris. En anderledes måde at tænke på i forhold til mit arbejde, end jeg plejer, for hvordan kan man overhovedet prissætte den slags arbejde? Det har betydet, at jeg har måttet rådføre mig lidt omkring prissætning med de andre, for ikke at have et helt skævt prisniveau i forhold til deres arbejder.

Dette indlæg blev udgivet i I det kreative værksted. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

