velkommen december

Det er blevet december, og der er kommet sne på min blog.

Solen stråler over øen og lyser alting op.

Hver morgen holder birketræerne mig ved selskab, mens jeg skriver mine morgensider. Birketræerne, der står med deres hvide stammer og nøgne grene ude på kanten af mosen ud for mit hus.

De lysende stammer er mit selskab hver gang jeg sætter mig ved skrivebordet og tænder det hvide stearinlys på bordet og lader blikket søge ud gennem den franske altandør ud mod mosen. De står der og lyser i alt det brune og grønne, og når solen skinner, bliver stammerne nærmest hvidgyldent lysende.

De står der stammerne og holder mig ved selskab. Også når jeg vælger at gøre den mørke vintertid til skrivetid. Men ligesom med andet, der altid er der usynligt tilstede, så er stammerne der og holder mig ved selskab, selvom jeg ikke kan se dem i mørket.

I to uger har Tilda og jeg passet en meget glad og energisk hundehvalp. I dag skal vi aflevere hende til hendes menneske, der vender hjem fra en rejse, der har varet hele november måned. Når det er gjort, vender Tilda og jeg tilbage til vores egen rolige livsrytme og gåture i fred og ro med plads til egne tanker og egne snusecirkler.

December er kommet. Den sidste måned i mit “Kærlighedens År”. Jeg vil fejre denne måned med tændte lys for at fejre ventetiden til det nye rum, som venter forude men endnu ikke er åbnet og kommet tilstede i mit liv.

Lad der blive lys, stilhed og fordybelse i vintermørket.

dscn3739Må din december bliver glædelig, fredfyldt og med tilpas lys.

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv, Tanker om .... Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

