i livets ventesal

dscn6358Der er stille på bloggen for tiden.

Der er også stille i mit liv, i hvert fald hvad angår kreative udfoldelser.

Siden efterårsjævndøgn har jeg befundet mig i livets ventesal, hvor jeg venter på et tog uden at kende dets indhold, køreplan eller destination.

Som jeg fortalte fornylig, så er der ryddet i det kreative værksted efter det sidst færdiggjorte kreative projekt, og rummet står og venter på, at standby bliver afløst af aktivitet.

Men ligesom det ydre kreative rum er ryddet og tomt, så er det indre også.

Der er fuldstændig stille indeni, hvad idéer og kreative gøremål angår. En lang fase er til ende, og der bliver gjort klar til en ny.

Forude venter en ny begyndelse. Keramikkens væsen og verden venter på, at jeg træder indenfor og lærer den at kende. Det er det eneste jeg ved om det kommende tog.

Jeg har besluttet mig for, at i det nye år skal morgensiderne kombineres med en ugentlig date med min indre kunstner. En date hvor jeg tager et eller andet sted hen helt for mig selv. En ugentlig date, der handler om at træde ud af mine sædvanlige rytmer og spor og gøre noget andet end jeg plejer. Og jeg vil bruge Julia Camerons bog “Walking in this world. The practical art of creativity”, et 12 ugers kursus, der bygger videre på “The Artist’s Way” som inspiration til en ændring af min praksis.

I denne stille tid overvejer jeg, om der skal ske ændringer her på bloggen. Skal der være indlæg med et anderledes indhold en gang imellem? Uden alt for faste systemer og planer.

Og jeg overvejer, hvad jeg skal med min hjemmeside ilsearanti.dk, der trænger til en grundig gennemgang og opdatering. På grund af serverproblemer og andre it-blokeringer er hjemmesiden ikke blevet opdateret meget længe, så dens form og indhold er udtryk for noget, der var en gang. Hvis jeg fortsat skal have en hjemmeside, skal den være relevant og levende. Og hvad vil det så sige, der hvor jeg nu er?

Pausens tomhed i livets venteværelse giver rum og inspiration til overvejelser om, hvad jeg skal og vil bruge min tid på i det nye år. Og om hvordan mine kanaler ud til verden skal se ud, og hvad de skal rumme.

For nogle dage siden kom en betegnelse for mit 2017 ind i min bevidsthed:

2017 Mulighedernes År

Snart er det vintersolhverv. Snart vender lyset.

Snart ankommer toget til perronen … med destinationen Mulighedernes År?

Dette indlæg blev udgivet i Tanker om .... Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

