2 mandage i en uge

Overskriften lyder måske ikke så tillokkende for nogen, men den er skøn for mig, der elsker mandage.

I denne uge er det som at have fået 2 mandage i en uge.

I mandags var det årets første af slagsen og den første hverdag i det nye år. Og i dag er det den første dag i alenehed i det nye år. Som det vil være nogen af jer bekendt, så sætter jeg om end meget stor pris på at være alene med ro og rum til indadvendthed og fordybelse.

Efter en lang jule- og nytårsferie her i huset ved havet tog vennen  i skoven hjem til sin skov i går. Og som altid både når jeg bliver alene efter et besøg, og når jeg kommer hjem efter et besøg, så går jeg straks i gang med at tage mit hjem i besiddelse og skabe rum og ro omkring mig.

Sådan også i går, hvor jeg som det første ryddede alle tegn på besøg væk, ryddede op hvor det trængte, fyldte i opvaskemaskinen, tog sengetøj af og satte vaskemaskinen i gang med at arbejde. Hvorefter jeg satte mig ned med kaffe og slappede af og skiftede fra udadvendt samværsgear til tomgang for nogle timer. Jeg gik tidligt i seng og sov i næsten 12 timer med nogle opvågninger indimellem, hvor jeg nød roen og blæstens buldren om huset, inden jeg dykkede ned i søvnen igen.

I dag føles som endnu en dejlig mandag. Begyndelsen på hverdagen i alenehed.

Jeg storttrives ved at være alene med ro og rum til at være indadvendt og fordybet i egne tanker og det indre rum. Jeg elsker at flyde gennem dagen i mit eget tempo med fokus på det, som er i min bevidsthed, og som jeg ønsker at fokusere på.

Også Tilda falder straks på plads i vores liv sammen i aleneheden efter en periode med både vennen og katten at forholde sig til.

Lad dagen og hverdagen begynde, jeg er klar og har sat fordybelsens og det indadvendte gear klar til start!

dscn6439

Må din dag blive lige tilpas, som den dag der passer dig bedst.

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

