hverdagsliv

Hverdagen og dens liv er det, der fylder mine dage.

Morgensiderne er jo en fast bestanddel af mine dage, på hverdage og alle andre dage. Og jeg skriver dem, som jeg har gjort det i umindelige tider, med fyldepen på glittet papir i en stor notesbog med stift sort bind.

dscn6677dscn6680

Jeg fik mit livs første buket blomster på Valentinsdag, tulipaner efter eget valg. Ikke at jeg på nogen måde går op i Valentinsdag, men blomster og på denne årstid tulipaner sætter jeg stor pris på.

dscn6673dscn6671

Vennen i skoven kom på lynvisit nogle dage, og han arbejdede som altid ved den store skærm nedenunder, mens jeg arbejdede med mit ovenpå.

dscn6691dscn6689

I dag har jeg for anden gang prøvet at bage grydebrød og dermed afprøvet to forskellige opskrifter. Næste gang skal jeg huske at lægge noget stanniol over, så det ikke bliver helt så mørkt i skorpen. Det er nemt, smager godt med en knasende sprød skorpe og en fin krumme.

dscn6694dscn6696

Som det vil være nogle læsere bekendt, er jeg begyndt at gå på keramikskole. Og derfor er jeg i dag gået i gang med at rydde op og skabe plads til at arbejde med keramik i bryggerset. I flere år har jeg haft en drejeskive stående der, men den er efterhånden blevet brugt til at sætte ting fra på, da den jo ikke har været i brug til sit egentlige formål. Men den tid nærmer sig nu. Formentlig får jeg første instruktion i at dreje på mandag, og så skal drejeskiven og pladsen være klar herhjemme, så jeg kan øve mig.

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

