at flyde med strømmen … en tekst

Jeg kigger i mit arkiv med skrevne tekster på computeren og falder over denne tekst om min daglige praksis, når jeg flyder gennem dagen. Den daglige praksis hvor der er mest overensstemmelse mellem tanke, ord og handling, og hvor jeg hviler i glæde og vished som fundamentet under mine tanker og handlinger.

At flyde med strømmen

Jeg vågner om morgenen og vælger den dag, jeg ønsker at have. En glad dag ønsker jeg. Jeg fortæller mig selv og sandhedens stemme i mig, hvad det er for en dag, jeg ønsker, og hvordan jeg gerne vil være tilstede denne dag.

Jeg ønsker at være glad og lykkelig. Jeg ønsker fred og beder om, at alle mine tanker og handlinger må blive ledt af sandheden og kærligheden.

Jeg står op og lader mig lede igennem dagen i en tilstand af glæde, lykke og fred.

Mine dage er uden plan og uden regler og rammer. Jeg flyder afsted med strømmen i mit liv og min dag. Strømmen, der leder mig mod glæde, fred og kærlighed.

Strømmen leder mig gennem dagen og fører mig frem og tilbage gennem gøremål, hvis formål er at bringe glæde. Alle gøremål og hændelser har til formål at bringe glæde.

I mit lyse skriverum begynder jeg dagen med en stille stund som start på en dag i opmærksom fordybelse og med at skrive mine morgensider, hvor jeg lader de tilstedeværende tanker flyde ud på papiret.

I skriverummet, som også er mit læserum har jeg min daglige læse- og undervisningsstund. Her fordyber jeg mig i dagens tekst, hvor sandhedens stemme taler til mig og leder mig videre på rette vej videre. Her hviler jeg i glæde og overensstemmelse og vished om at blive ledt ad kærlighedens og glædens vej.

Strømmen leder mig ud i naturen til gåture i skoven og langs havet.

Strømmen leder mig til praktiske og huslige gøremål.

Strømmen leder mig til og i mit kreative værksted. I inspirationens indre, åbne rum strømmer idéer ind i min bevidsthed. Idéer til værker jeg skal lave. Og strømmen flyder ind i det kreative værksted, hvor jeg sætter mig ved arbejdsbordet og lader mig inspirere til mit arbejde. Det er en form for lytning. Det vigtigste er at lytte og være villig til at lade mig inspirere og lede. Jo mere jeg giver slip på at tro, at jeg skal styre, kontrollere eller præstere, jo mere jeg træder tilbage og lader mig lede af strømmen og inspirationen i mit indre, jo mere flyder kreativiteten igennem mig.

Det handler om villighed til at stille mig til rådighed for det budskab, som skal formidles igennem mig som redskab. At være budbringer og kommunikationsredskab er fyldt med glæde. Budskabet afhænger ikke af mig, men at det når frem og ud afhænger af, at jeg er villig til at møde op og stille mig til rådighed.

Jeg er budbringeren men ikke ansvarlig for budskabet.

Jeg er redskabet men ikke Kilden.

Jeg er modtageren og giveren. For det at modtage og give er et og det samme.

Det, jeg modtager, giver jeg.

Det, jeg giver, modtager jeg samtidigt.

Når jeg lader sandhedens stemme lede mig i en flyden med strømmen igennem min dag og mit liv.

norge-2009-035

Dette indlæg blev udgivet i Tanker om ..., Tekst. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

