inspiration fra den stille stemme

I nogen tid har jeg tænkt på at skrive et indlæg her på bloggen om inspiration. Om hvor jeg søger inspiration f.eks. hos kunstnere og forfattere på nettet. Det er inspiration til at leve et meningsfuldt og kreativt liv, jeg søger og finder der først og fremmest,  mere end egentlig inspiration til konkrete udtryksformer til mit eget kreative arbejde.

I morges, da jeg havde min stille stund som altid som det første på dagen inden morgensiderne, modtog jeg en vision om inspiration. Inspiration som jeg har modtaget fra den indre stille stemme, der har inspireret og ledet mig gennem utallige år, gennem store forandringer i mit liv og til vigtige skridt i min proces på vejen tilbage til mig selv.

Visionen viste mig mange eksempler på, hvornår og hvordan den stille stemme har inspireret og ledet mig, og jeg blev vist, at jeg er blevet givet min kreativitet og mine forskellige kreative udtryksformer som redskaber til denne proces. Endelig blev jeg også vist, at jeg via disse redskaber og udtryksformer kan bruges og bliver brugt til at inspirere andre.

Jeg har således skrevet mig igennem min årtier lange proces og gør det stadig. Jeg har skrevet tusindvis af sider med morgensider, dagbogsnotater, digte, historier, prosatekster om indsigter og erkendelser og blogindlæg.

Jeg har arbejdet med billeder hele vejen igennem og gør det stadig. Jeg har udtrykt mig gennem maleri, collager, foto og tegninger, skulptur og kombinationer af det.

Og mange år før jeg vidste, at der var noget, der hed art journaling og artist’s books, lavede jeg bøger med collager og bøger med egne tekster og billeder. Jeg brugte kunstneriske udtryksformer fremkommet via indre inspiration båret af glæden ved at udtrykke mig i ord og billeder enten hver for sig eller i kombination. Glæden ved at udtrykke mig bar mig igennem, samtidig med at jeg gav indsigter og erfaringer i processen udtryk.

At udtrykke mig i ord og billeder er min måde at være i verden på. Det er min måde at leve på. Jeg ånder livet og indsigterne ind og ånder dem ud i ord og billeder.

På et tidspunkt holdt jeg op med at male på lærred og gik over til kun at arbejde med skulptur, foto og håndlavede bøger og bogobjekter, og der er jeg stadig.

Visionen i morges fortalte mig, at det, jeg skal fortælle om, er den indre inspiration fra den stille stemme, som taler i os alle, hvis vi vil lytte til den. Det er den inspiration, jeg skal give videre. At den stille stemme er tilgængelig for alle og inspirerer og leder  os i alle livets områder, når blot vi vil lytte og lade os lede.

Morgenens vision fra den stille stemme rummer således en inspiration til mig om en kreativ opgave. En stor skriveopgave om inspiration. En skriveopgave om inspiration, som den er kommet til udtryk i mit eget personlige og kreative liv. Jeg bærer nu denne vision og inspiration i mig og med mig. Den simrer i bevidstheden, taler til mig, og jo mere jeg åbner mig for den, jo mere inspiration strømmer der ind i min bevidsthed.

En kreativ skriveopgave venter på mig uden for tid og rum. Det er op til mig at tage imod denne opgave og inspiration. Men jeg er givet visionen af den og af, at den venter på mig. Den venter på, om jeg siger ja og går i gang.

En vision er givet. Et frø er sået. Nu er det op til mig, om jeg vil gøre det arbejde, der skal bringe inspirationen til spiring og blomstring, så den kan deles med andre.


Dette indlæg blev udgivet i I skriveværkstedet, Tanker om .... Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

