lys og visioner i det kreative værksted

Forårssolen skinner klart og skarpt over Samsø i dag, og den sender sit lys ind i mine kreative rum på 1. sal.

Inspirationen om at skrive om den stille stemmes inspiration, som jeg modtog søndag morgen, simrer stadig i baggrunden af min bevidsthed.

I lang tid har jeg været i gang med at skrive tekster med overskriften “Rejsen tilbage til mig selv”, og det er efterhånden blevet til en stak, og jeg ved, at der venter mange flere. Længe har jeg haft en vision af, at teksterne skal samles til en bog på et tidspunkt. En tekstbog denne gang, ser det ud til. Ikke en af de håndlavede unika mixed mediabøger, som jeg plejer at lave.

Visionen og inspirationen jeg modtog søndag morgen viste mig, hvad bogen “Rejsen tilbage til mig selv” skal have som fokus eller som en del af sit fokus, nemlig inspiration fra den stille stemme. Den stille stemme har inspireret og ledt mig i årtier gennem mit liv og mit arbejde. I tilbageblikket kan jeg se, at sådan har det været længe før, jeg blev bevidst om denne indre stille og vise stemme.

Jeg har fundet stakken af tekster frem for at træde ind i inspirationens og bogens verden, der allerede eksisterer uden for tid og rum, og som blot venter på, at jeg skal dukke op og stille mig til rådighed som den, der skal sætte fingrene til tasterne og skrive det, som skal skrives.

Vennen i skoven og jeg har talt om en mulig længerevarende rejse til Norge i september. Denne gang måske med en campingvogn, hvor vi kan sidde i læ og tørvejr og skrive på hver sit.

Hver gang jeg har tænkt på denne mulighed, har jeg netop haft en vision af, at det skal være en skriverejse. Jeg ser mig selv sidde og skrive et sted i ødemarken og fornemmer, at jeg skal skrive ud fra der, hvor jeg befinder mig, at det ydre rum på en måde skal danne rammen i nogle af teksterne. Og efter søndagens inspirerende vision, begynder jeg at forstå, hvad det er, jeg længe har set mig selv i gang med at skrive.

“Rejsen tilbage til mig selv”, det er det, jeg fortsat skal skrive om. Og det ser ud til, at det skal blive til en bog.


 

Dette indlæg blev udgivet i I det kreative værksted, I skriveværkstedet, Tanker om .... Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

