lørdag formiddag i lerværkstedet

Formiddagen er gået med at øve mig på drejebænken med 2 slags ler.

 En lidt tung med lava i, der har en flot grå farve i våd tilstand. Og en hvid blød plastisk ler, der er nemmest at dreje i, og som jeg har arbejdet mest med indtil nu.

Jeg øver mig både i at gå op i størrelse og lave forskellige former.

Et forsøg med tud til en kande tror jeg, ender med at være mislykket, for tuden er blevet for tynd. Så den skal vist bare klaskes sammen, så leret kan bruges til et andet forsøg.

Solen skinner, og det er tid til at komme til Nordby, hvor der er udendørs madboder ved Smagen af øen, butikken hvor man kan købe alt, hvad der bliver produceret af delikatesser og drikkevarer på øen. En madbod med økologiske pandekager og chokoladecreme lavet af øens økologiske chokoladeproducent Theo, der er fransk. Og en med tunesisk mad lavet af Achia.

Vennen i skoven og katten Sif dukkede op torsdag aften på uventet og uanmeldt weekendbesøg. Og han er ude at gå tur med Tilda, mens jeg laver øvelser på drejebænk.


Dette indlæg blev udgivet i I det kreative værksted, Samsø. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

