skovskrivedrivstue på vej …

I morges kørte vi gennem det smukke, skovklædte Nordsjælland, der bliver mere og mere lysegrønt.

Turen gik til Ikea i Gentofte primært for at købe gryder til mit nye induktionskomfur og for at kigge på tilbehør til det lille nye drivhus.

Drivstuen blev færdigsamlet i går, og vi har talt om forskellige muligheder for gulv. Trægulv eller fliser.

Vennen i skoven talte om et trægulv fra Ikea, og da jeg så det i dag, var det bare helt klart, at dette trægulv med en varm glød i træet er det helt rigtige til drivstuen. Vennen i skoven havde også talt om at købe nye møbler til drivstuen, og vi fandt et klapbord i samme trætype og passende højde. Det kan slås helt sammen og stilles til side, når huset skal bruges som soverum, og det kan slås op til  halv bordplade til en kop kaffe og en notesbog eller slås helt op, så der er plads til at spise ved.

Drivstuen er et ekstra rum i skoven, hvor der er læ og tørvejr, og som bliver opvarmet af solen, så det kan bruges det meste af året. Og vennen i skoven tænker det også som et sted, hvor jeg kan sidde og skrive ude omgivet af træer og alligevel skærmet for vind og vejr.

Hvor er jeg privilegeret, at en sådan mulighed bliver åbnet for mig og stillet til rådighed. Det eneste jeg skal gøre er at tage imod en sådan gave og gestus.

Drivstuen bliver fin, og snart er den klar til at blive taget i brug. Vennen i skoven arbejder seriøst på at få det helt færdigt, så jeg og vi kan nå at bruge det, inden jeg vender næsen hjemad mod Samsø igen på lørdag.


Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

