tilbage under åben himmel

I går eftermiddag landede jeg igen i huset ved havet.


Solen strålede over Samsø, da jeg kørte i land fra færgen, og jeg nød turen hele vejen op gennem øen og ad Havvejen, der forbinder syd og nord. Som navnet siger, går vejen langs havet, der var klædt i blåt med striber af hvidt skum på bølgerne, der løb ind og højt op på land.

Jeg føler mig så privilegeret over at bo et sted, hvor jeg skal køre langs havet, hver gang jeg kører sydpå på øen og hjemad igen til Nordøen.

Jeg nød at køre under åben himmel med havet på min venstre hånd, indtil vejen førte ind gennem skoven, der har fået grønne blade på nogle buske og træer, og hvor alleen af høje birketræer på begge sider af vejen er tæt på at springe ud. 

Efter at have tømt bilen og pakket det meste ud og sat vaskemaskinen i gang, gik Tilda og jeg ud til gensynet med havet og Mårup Østerstrand.

Det er ubeskrivelig skønt at stå der ved havet under åben himmel. Bare stå helt stille der og flyde sammen med himmel og hav. Ordløs, indadvendt og dybt taknemmelig for at være og bo på dette sted.


Efter en lang, dyb nattesøvn er jeg landet i min egen rytme og parat til at fortsætte mit liv her.

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv, Samsø, Tanker om .... Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

